Reklama na autobusach – jak zdobyć lokalnego klienta?

Reklama autobusowa, czyli jeden z najlepszych środków przekazu obecny na rynku

W reklamie autobusowej, autobusy i powiązana z nimi infrastruktura, to środek masowego przekazu powszechnie stosowany przez reklamodawców w celu dotarcia do opinii publicznej z ich przesłaniem. Zwykle stanowi on formę promocji marek handlowych, ale może być również wykorzystywany do komunikatów kampanii publicznej. Reklama na autobusach może również stanowić skuteczną część kampanii politycznej, promocyjnej lub narzędzie w przedsiębiorstwie komercyjnym, ponieważ jest skutecznym i opłacalnym sposobem na masową ekspozycję reklamy na publikę gdy autobusy podróżują wyznaczonymi trasami po całym Szczecinie, podobnie jak reklama w autobusach, która w funkcjonuje na tych samych zasadach. Oba typy reklam autobusowych są szeroko stosowane, m.in. w miastach takich jak: Szczecin, Gdańsk, Bydgoszcz, Kraków czy Warszawa, z racji ich unikatowych zalet.

Zalety reklamy autobusowej w Szczecinie

Częstotliwość działania reklamy autobusowej na odbiorcę rozwija się w wyniku powtarzających się ekspozycji reklamy, spowodowanych przez to, że autobusy jeżdżą tymi samymi trasami. Reklama w autobusach zapewnia stałe wystawienie jej na pokaz i niezmienną uwagę pobocznych osób jako, że autobus jest miejscem, do którego zawsze uczęszczają różni ludzie, co zapewnia różnorodność unikalnych odbiorców i ich stały przyrost. Dodatkowo, pasażerowie są zmuszeni obcować przez pewien czas z reklamą, co wynika z natury przewozu osób.

Natomiast reklama na autobusach jest wykorzystywana przede wszystkim w celu dotarcia zarówno do pieszych, jak i uczestników ruchu poruszających się pojazdami w obszarach Szczecina, w ciągu dnia. Główną korzyścią, płynącą z takich reklam jest to, że mogą one obejmować obszary mieszkalne i komercyjne oraz użytki rolne miasta Szczecin, do których nie docierają tradycyjne billboardy zewnętrzne, albowiem kluczową rolę pełni tutaj jedna, niezwykle ważna, zasada: Autobusy jeżdżą tam, gdzie są ludzie! Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie: https://autobox.com.pl/.

Infrastruktura

Wspólna lokalizacja reklam znajduje się w autobusie. Reklamy w autobusach są przymocowane do narożników między ścianami a sufitem, aby przyciągnąć uwagę pasażerów, w taki sam sposób, jak w systemach szybkiego transportu. Szczecin charakteryzuje się tym, że coraz częściej firmy wykorzystują do reklamy wewnętrzne systemy telewizyjne. Reklamy na autobusach są często umieszczane jako podstawowe prostokątne motywy z boku lub z przodu autobusu. Można je zastosować bezpośrednio w autobusie. Dodatkowo reklamy na autobusach mogą być drukowane na plakatach zwanych tablicami, które są umieszczone w specjalnych okuciach prowadzących przymocowanych z boku autobusu. Czasami cała powierzchnia autobusu zamienia się w reklamę. Może to być cały bok lub tył autobusu, lub schemat zastosowany do całej powierzchni zewnętrznej, znany jako autobus „z reklamą na całej powierzchni”.

Technologia

Najpopularniejszą technologią reklamy w autobusach są systemy LCD-TFT w różnych rozdzielczościach: 18,5 „(także panele obok siebie 18,5” + 18,5 „), 21,5” i monitory rozciągnięte w 29,4 „. LCD-TFT zostały pierwotnie zainstalowane, przez Szczecin w celu pokazywania pasażerom informacji o trasie (przystanek, ścieżka, mapy, skrzyżowanie z innymi trasami itp.), a następnie dodatkowych informacji publicznych (wiadomości od firmy autobusowej, administracji publicznej itp.) oraz rozrywki. Często wykorzystuje się tę przestrzeń zarówno do celów informacji publicznej, jak i reklamy, zapewniając zarówno usługi publiczne, jak i regularne dochody dla różnych podmiotów zaangażowanych w transport publiczny. W przypadku reklamy autobusowej zewnętrznej, przeciwnie do reklamy w autobusach, adhezyjne technologie winylowe pozwalają na szybkie nałożenie reklam i usunięcie ich na wierzchu zewnętrznej powłoki autobusu w formie kalkomanii, zmniejszając koszt i czas.

Niektóre panele, reklamy z boku i na całej powierzchni są tradycyjnie malowane, jeśli uzasadnia to długość czasu przez który mają się tam znajdować. Musi być ona rozsądna, tak jak koszt samej reklamy, ze względu na wymóg wycofania autobusów z eksploatacji w celu zastosowania i usunięcia schematów lakierniczych. Często zmieniane reklamy panelowe wykorzystują wymienne tablice. Przezroczysta grafika, najczęściej stosowana jako samoprzylepna perforowana folia okienna, pozwoliła stworzyć bardziej wyszukane wzory, które można zastosować na oknach (choć ze względów bezpieczeństwa nie na przedniej szybie), odsuwając się od tradycyjnego podejścia projektowania reklam, stosowanych na autobusach.